๐Ÿ“š ๐—•๐—ผ๐—ฒ๐—ธ๐˜๐—ถ๐—ฝ! ๐—œ๐˜€ ๐—ต๐—ฒ๐˜ ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ฐ๐—ถ๐—ท๐—ณ๐—ฒ๐—ฟ?

๐ŸŽ“ Wist je dat leerlingen gemiddeld 102 toetsen per schooljaar maken? Is dat nodig? Voor wie is die toets eigenlijk? En draagt het bij aan beter leren, of leidt het vooral tot zweten, meten, vergeten? Zoals Omdenken treffend zegt: โ€œVolgens mij is de toets vooral voor de juf, zodat zij weet wat ze de volgende keer beter uit moet leggen.โ€

๐Ÿ“Š In zijn nieuwste boek onderzoekt Johannes Visser hoe de focus op cijfers het onderwijs beรฏnvloedt en wat dat betekent voor de motivatie en het welzijn van leerlingen. Leren leerlingen meer als iets voor een cijfer is, of zouden toetsen juist moeten helpen om onderwijs beter af te stemmen op wat kinderen รฉcht nodig hebben?

โœจ In zijn boek biedt hij inspirerende voorbeelden, inzichten en concrete ideeรซn om een onderwijsomgeving te creรซren die gericht is op groei, intrinsieke motivatie, nieuwsgierigheid en minder stress. Een plek waar jongeren รฉcht de ruimte krijgen om te ontdekken, te falen, en daar weer van te leren. Of je nu ouder, docent of beleidsmaker bent, dit boek biedt een frisse blik op de vraag: ๐™ฌ๐™–๐™ฉ ๐™—๐™š๐™ฉ๐™š๐™ ๐™š๐™ฃ๐™ฉ ๐™œ๐™ค๐™š๐™™ ๐™ค๐™ฃ๐™™๐™š๐™ง๐™ฌ๐™ž๐™Ÿ๐™จ ๐™š๐™ž๐™œ๐™š๐™ฃ๐™ก๐™ž๐™Ÿ๐™ ?

๐Ÿ‘‰ Lees hier meer over het boek: https://bit.ly/4fHY6ym