๐ŸŽ“ ๐—ฆ๐˜๐˜‚๐—ฑ๐—ถ๐—ฒ๐—ฑ๐—ฎ๐—ด ๐—˜๐——๐—œ ๐—ฏ๐—ถ๐—ท ๐—•๐—ฆ ๐——๐—ฒ ๐—›๐—ผ๐—ฟ๐—ถ๐˜‡๐—ผ๐—ป ๐—ถ๐—ป ๐—›๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฒ๐—ป!

๐Ÿ“š Tijdens deze studiedag heeft het team van BS De Horizon zich verdiept in instructiekwaliteit om nog beter aan te sluiten bij de behoeften van de leerlingen.

๐Ÿ’ก ๐—ช๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ผ๐—บ?
We vinden dat elk kind passend onderwijs verdient. Dit vraagt om korte, doelgerichte instructies en technieken zoals ๐™€๐™ญ๐™ฅ๐™ก๐™ž๐™˜๐™ž๐™š๐™ฉ๐™š ๐˜ฟ๐™ž๐™ง๐™š๐™˜๐™ฉ๐™š ๐™„๐™ฃ๐™จ๐™ฉ๐™ง๐™ช๐™˜๐™ฉ๐™ž๐™š (EDI). Hiermee kunnen we tijdens de les al zien of leerlingen de leerstof begrijpen en de aanpak direct bijsturen. Dit helpt leerkrachten om beter te differentiรซren, wat nodig is gezien de grote niveauverschillen.

โœ๏ธ ๐—ช๐—ฎ๐˜ ๐—ต๐—ฒ๐—ฏ๐—ฏ๐—ฒ๐—ป ๐˜„๐—ฒ ๐—ด๐—ฒ๐—ฑ๐—ฎ๐—ฎ๐—ป?
โœ… Een interactieve mini-workshop EDI/4 sleutels, waarin we onze voorkennis opfristen รฉn verdiepten.
โœ… Een Lesson-study: leerkrachten werkten samen aan een lesvoorbereiding volgens EDI, voerden deze uit en reflecteerden op de resultaten.

๐Ÿ’ช Zo konden zij het geleerde de volgende dag direct in de praktijk brengen!

๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿซ ๐—จ๐—ถ๐˜๐—ฑ๐—ฎ๐—ด๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜ƒ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—น๐—ฒ๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ๐—ฟ๐—ฎ๐—ฐ๐—ต๐˜
De lesstof uit de methode sluit niet altijd aan een-op-een aan bij de behoeften van leerlingen. Daarom is het essentieel om sterk didactisch onderlegd te zijn en flexibel om te gaan met het lesmateriaal.

๐Ÿ“– Met deze tools en inzichten zet BS de Horizon weer een stap richting nรณg beter onderwijs!