Boeiend spellingonderwijs
Vraag je je na de zomervakantie ook wel eens af, hoe het kan dat je leerlingen de schijnbaar meest eenvoudige spellingafspraken niet meer weten te onthouden? Het werken met de mindmap ‘spelling’ brengt daar verandering in! Deze zorgt niet alleen voor hoge betrokkenheid, het is ook een garantie voor een diepere verinnerlijking van afspraken. De mindmap is geschikt voor elke leerling, van elk niveau.
Niet alleen succesvol bij het leren voor de toets, maar vooral bij het stimuleren van het lange-termijngeheugen.
Tip: het werken met de spelling mindmap kan als toevoeging op de lessen uit elke spellingmethode. Het is aan te raden leerlingen altijd eerst te laten deelnemen aan de instructie-les (vaak les 1). Vandaar uit kan de keuze worden gemaakt voor methodegebonden oefeningen, in combinatie met de mindmap. Kopieer de mindmap op A3 en geef kinderen een bewaarmap.
Meer informatie staat in ‘De Kunst van het Denken” van Guus Geisen.