๐—ข๐—•๐—ฆ ๐——๐—ฒ ๐—ฆ๐—ฝ๐—ฟ๐—ถ๐—ป๐—ด๐—ฑ๐—ผ๐—ป๐—ธ โ€จ๐Ÿ“˜ ๐—ข๐—ฝ ๐—ช๐—ฒ๐—ด ๐—ป๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ ๐—ฒ๐—ฒ๐—ป ๐—ก๐—ถ๐—ฒ๐˜‚๐˜„ ๐—ฅ๐—ฎ๐—ฝ๐—ฝ๐—ผ๐—ฟ๐˜

๐ŸŒฑ OBS De Springdonk staat voor een belangrijke stap in de manier waarop zij de ontwikkeling van hun leerlingen willen vastleggen. Met de ontwikkelwens om een rapport te ontwikkelen dat beter aansluit bij hun onderwijskundige visie, heeft de school op 26 september een inspirerende studiedag georganiseerd.

๐Ÿ” Tijdens deze dag heeft het team niet alleen theoretische inzichten vergaard, maar ook actief het IRISZ-perspectievenspel gespeeld. Dit spel bood hen de unieke kans om in de huid te kruipen van verschillende betrokkenen, zoals leerlingen, ouders, leerkrachten, het bestuur en zelfs grootouders.

๐Ÿ‘ฅ Door deze rolwisseling konden de leerkrachten hun mentale modellen onderzoeken en begrijpen hoe ieder van hen de onderwijspraktijk ervaart. Dit zorgde voor diepgaande reflecties en waardevolle gesprekken over de belangrijkste toekomstige ingrediรซnten voor een nieuw rapport.

๐ŸŒŸ Want, op het moment dat je als school de groei en ontwikkeling van kinderen vooropstelt, is het juist interessant om op zoek te gaan naar een systeem dat deze visie daadwerkelijk tot leven brengt.

๐Ÿ‘จโ€๐Ÿ‘ฉโ€๐Ÿ‘ฆ Een week na de studiedag heeft er een ouderpanel plaatsgevonden. Samen met de betrokken ouders is hetzelfde perspectievenspel opnieuw gespeeld. Wat opviel was het grote aantal overeenkomsten in zienswijzen, een mooie bevestiging van de ingezette koers!