We helpen jou het zelf te doen

Onze diensten

 

De vraag die bij jouw ontwikkelingswens hoort, kan van de schoolleiding, de leerkracht, het team, het kind of van een ouder komen. Bij het samen zoeken naar een antwoord maken we gebruik van onze expertise op het gebied van onderwijs, organisatieontwikkeling en procesontwerp. Dit doen we aan de hand van een bewezen methodiek, die we met succes inzetten bij schoolontwikkeling, coaching, training en netwerken.

Wat kun je van ons verwachten?

Van praten over elkaar, naar praten met elkaar

Alle kinderen in ontwikkeling, hoe pak ik dat aan?

Van rat-race naar werken vanuit drijfveren en passie

Meer betrokkenheid en focus door visualisatie

Doen waar je goed in bent, samen nog beter!

Schoolontwikkeling

Het onderwijssysteem in Nederland is volop in beweging. We willen kinderen uitrusten met kennis, vaardigheden en attitude. Voor nu èn voor later!

Coaching

Problemen waar organisaties mee worstelen zijn dikwijls hardnekkig en kunnen vaak alleen worden opgelost als er dingen veranderen. Ben jij bereid te investeren in een systeem waar je uiteindelijk beter van wordt?

Training

Prestaties van leerlingen worden beter op het moment dat leerkrachten de ruimte krijgen hun eigen kwaliteiten te ontwikkelen en die van hun collega’s te bevorderen. IRISZ heeft een breed aanbod aan trainingen op maat die in de praktijk kunnen worden toepast.

Netwerken

Het uitwisselen van praktijkverhalen, successen en worstelingen werkt, net als het delen van kennis en ervaringen, inspirerend en stimulerend. Dat is ook de reden dat IRISZ het leren in netwerken mogelijk maakt.

Visualiseren

Een visualisatie trekt de aandacht, prikkelt en roept vrijwel direct een emotie op. Sneller dan een alinea met tekst. Hierdoor is de betrokkenheid hoger, wordt het doel eerder bereikt en wordt er meer geleerd.

Onderwijs InZicht

Scan ‘Pedagogisch en didactisch handelen’

 

De scan geeft invulling aan de individuele ontwikkelbehoefte van de leraar en tegelijkertijd koers en richting voor het professionaliseringsbeleid van de schoolorganisatie.