02 jun ๐๐ผ๐ฒ ๐ผ๐ป๐๐๐ถ๐ธ๐ธ๐ฒ๐น ๐ท๐ฒ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฝ๐ผ๐๐ถ๐๐ถ๐ฒ๐๐ฒ ๐ด๐ฟ๐ผ๐ฒ๐ฝ๐๐ฑ๐๐ป๐ฎ๐บ๐ถ๐ฒ๐ธ? ๐ค
Een veilige, positieve sfeer in de klas is een belangrijke voorwaarde om te komen tot leren. Maar hoe kun je die positieve sfeer in je klas creรซren en versterken? Om daar in te groeien, hebben wij een ๐ฉ๐ง๐๐๐ฃ๐๐ฃ๐ voor jou en jouw team ontwikkeld! ๐
Deze training bestaat uit 4 bijeenkomsten van 2.5 uur. Tijdens de bijeenkomsten ga je aan slag met de ๐ซ๐๐๐ ๐ซ๐๐ง๐จ๐๐๐๐ก๐ก๐๐ฃ๐๐ ๐๐๐จ๐๐ฃ ๐ซ๐๐ฃ ๐๐ง๐ค๐๐ฅ๐จ๐ซ๐ค๐ง๐ข๐๐ฃ๐, zoals die zijn beschreven door ๐ฝ๐ง๐ช๐๐ ๐๐ช๐๐ ๐ข๐๐ฃ – forming, storming, norming, performing en adjouring. ๐
Aan het eind van de training heb je als leerkracht zicht op de ๐๐ง๐ค๐๐ฅ๐จ๐ฅ๐ง๐ค๐๐๐จ๐จ๐๐ฃ die zich binnen je klas afspelen. We werken tijdens de trainingen aan het uitbreiden van je ๐๐๐ฃ๐๐๐ก๐๐ฃ๐๐จ๐ง๐๐ฅ๐ค๐ง๐ฉ๐ค๐๐ง๐ zodat je deze groepsprocessen op een positieve manier kunt sturen en beรฏnvloeden. Dat doen we door samen kritisch te reflecteren op de theorie van Tuckman, jouw praktijksituatie en je eigen pedagogische aanpak. Samen zorgen we ervoor dat de groepsdynamiek in je klas gaat leiden tot ๐๐๐ฃ ๐๐๐ฉ๐๐ง๐ ๐ก๐๐๐ง- ๐๐ฃ ๐ฌ๐๐ง๐ ๐จ๐๐ฉ๐ช๐๐ฉ๐๐. ๐
#irisz #iriszonderwijsadvies #onderwijs #primaironderwijs #basisonderwijs #voortgezetonderwijs #tuckman #brucetuckman #groepsvorming #groepsdynamiek #training #pedagogiek