26 sep ๐ช ๐๐ฒ ๐ธ๐ฟ๐ฎ๐ฐ๐ต๐ ๐๐ฎ๐ป ๐ถ๐ป๐๐ฒ๐ฟ๐๐ถ๐๐ถ๐ฒ
๐ฌ Voor veel collegaโs van de Taalschool van BS Petrus Canisius bracht de werkvorm ‘intervisie’ herinneringen terug aan hun Pabo-tijd. Dat was een tijdje geleden! Maar het bleek nog steeds super effectief, vooral voor het thema van de dag: โPassend onderwijs bieden aan รกlle leerlingen.โ Met de grote uitdaging van een diverse instroom en verschillende niveaus, ging het team aan de slag met praktijkcasussen zoals:
1๏ธโฃ Hoe bied ik passend onderwijs aan leerlingen die ondanks interventies op meerdere zorgniveaus weinig vooruitgang laten zien?
2๏ธโฃ Wanneer is een leerling klaar voor de overstap naar een reguliere groep?
3๏ธโฃ Hoe ondersteun ik nieuwkomers met een zwakke basis in hun thuistaal, zonder ze te overvragen?
๐ Er werden vragen gesteld, beantwoord en zelfs een beetje โprofessioneel geroddeldโ. Het resultaat? Niet altijd dรฉ oplossing, maar wรฉl nieuwe inzichten, verbinding en een heldere blik op blinde vlekken. Kortom, een mooie, verdiepende en inzichtelijke teambuilding! Complimenten voor jullie professionele aanpak en veel succes met de gekozen interventies!